Archiwum 2010

9.12.2010 – Uroczyste poświęcenie hali sportowej oraz pomieszczeń szkoły przy Gimnazjum w Pisarzowicach

Uroczyste otwarcie nowych obiektów odbyło się 9 grudnia b.r. Na tę uroczystość przyjął zaproszenie J. E. Ks. Bp Tadeusz Rakoczy. W tym dniu o godz. 10.00 odprawił w naszym kościele Mszę św., w której uczestniczyli uczniowe szkół i mieszkańcy Pisarzowic. Po Mszy św. nastąpiło uroczyste otwarcie i poświęcenie nowych obiektów: hali sportowej oraz innych pomieszczeń szkoły.

19.12.2010 – Uroczyste przyjęcie nowych ministrantów i lektorów

Uroczystość przyjęcia nowych ministrantów i lektorów do służby liturgicznej w naszej parafii miała miejsce w niedzielę 19 grudnia b.r. Poniżej prezentujemy zdjęcia z uroczystości.

27 listopada 2010 – Rozpoczęcie nawiedzenia parafii przez obraz Miłosiernego Jezusa

W niedzielę 27 listopada 2010r. rozpoczęło się nawiedzenie naszej parafii przez obraz Miłosiernego Jezusa.
Plan nawiedzenia kolejnych dzielnic:

• dz. Czernichów
  • ul. Bielska i przyległe
  • ul. Szkolna i przyległe
  • dz. Marszówki

26.11.2010 – Dekanalna pielgrzymka do Krakowa

Dnia 26 listopada br. odbyła się dekanalna pielgrzymka do Krakowa.
Plan pielgrzymki obejmował następujące miejsca:

• katedra na Wawelu – krypta pod wieżą srebrnych dzwonów
  • kościoł Mariacki

Ogrodzieniec-Podzamcze – różaniec w Kaplicy Matki Bożej Skałkowej
    Olsztyn k. Częstochowy – nocleg
  • III dzień:
    Przeprośna Górka – nabożeństwo pokutne godz. 10.00 – przywitanie przez o. Zachariasza na szczycie jasnogórskim godz. 11.00 – Msza Św. w Kaplicy Cudownego Obrazu

Wakacje z Bogiem – Zakopane 2010

W dniach od 26 lipca do 2 sierpnia odbył się wyjazd młodzieży z Pisarzowic i okolic pod przewodnictwem naszego księdza wikariusza, Józefa Pasternaka do Zakopanego.

Zorganizowana grupa wyruszyła z samego rana w kierunku Tatr, które w tym dniu nie były ich jedynym celem. W drodze do miejsca pobytu zwiedzili Czorsztyn, w którym odbył się rejs statkiem po jeziorze. Następnie udali się do Dębna Podhalańskiego, gdzie zobaczyli zabytkowy kościół św. Michała Archanioła z XIIIw. Później czekała na nich tylko i wyłącznie obiadokolacja na Harendzie, na obszarze której znajdował się ich pensjonat. Swój pierwszy dzień zakończyli mszą świętą w pobliskim kościele, do którego codziennie uczęszczali na Eucharystię. Mimo niesprzyjającej aury, grupa młodzieży zawsze miała pomysły na wypełnienie wolnego czasu w należyty sposób. Każdy kolejny dzień rozpoczynał się aerobikiem z animatorką Magdą, bądź rozgrzewką na świeżym powietrzu z klerykiem Marcinem. Dobrze rozpoczety dzień kończył się pogodnym wieczorkiem z mnóstwem zabaw i Apelem Jasnogórskim.

Gdy pogoda się polepszyła, od razu zaczęli zwiedzać pobliskie okolice. Między innymi udali się na Kalatówki, gdzie znajduje się Pustelnia Brata Alberta oraz kościół, w którym modlił się kiedyś Adam Chmielowski. W kolejnym dniu wyruszyli nad Morskie Oko. Droga była ciężka, ale na pewno warta tych wszystkich pięknych widoków, które mogli zobaczyć. Następnym zdobytym punktem w Zakopanem była Gubałówka. Innymi atrakcjami były wyjazdy do aquaparku, spacery po okolicy, między innymi po Krupówkach, na których każdy mógł kupić pamiątkę z Zakopanego.

Uczestnicy wyjazdu byli podzieleni na grupy, w których wypełniali dyżury takie jak: przygotowanie liturgii, pogodnego wieczorku, sprzątanie po posiłkach oraz utrzymanie porządku na terenie ośrodka. Grupom przewodniczyli wychowawcy: pani Grażyna Jurasz, kleryk Marcin Hałas oraz animatorzy Magda Gruszka i Bartek Buda.

Wyjazd do Zakopanego można zaliczyć do udanych, młodzież była zadowolona, każdy mógł zregenerować siły duchowe i fizyczne.Pragniemy podziękować naszym sponsorom: księdzu proboszczowi Januszowi Gackowi i panu burmistrzowi Marianowi Treli za pomoc finansową, a także księdzu Józefowi i pani Grażynie za wzorową organizację wyjazdu.

Tekst: Adrianna Góra, Martyna Buda

Fotografie: Bartłomiej Buda

Tabernakulum

W pracowni złotniczej w Krakowie odnowiono tabernakulum naszego kościoła. Nałożono nową srebrną i złotą powłokę, szczególnie imponująco po wyzłoceniu wygląda podświetlone wnętrze. Tabernakulum jest szczególne i cenne, gdyż jest darem kard. Karola Wojtyły. Wykonano je w Krakowie w 1973 roku (metalową skrzynię zrobił nasz parafianin Marian Gacek), nowe tabernakulum poświęcił kard. Karol Wojtyła 10 listopada 1973 roku. Wówczas w czasie wizytacji naszej parafii została przede wszystkim poświęcona przez kard. Karola Wojtyłę nowa świątynia w Pisarzowicach. Tabernakulum jako dar jest więc szczególną pamiątką w Pisarzowicach Jana Pawła II. Chcemy także wyposażyć naszą świątynię w nowy, okazały kielich , który być może poświęcimy w dzień beatyfikację sługi Bożego Jana Pawła II.

Beatyfikacja księdza Jerzego Popiełuszki – Relacja

6 czerwca 2010r. 50-cio osobowa pielgrzymka z Pisarzowic wraz z księdzem Józefem Pasternakiem udała się do Warszawy na uroczystości beatyfikacyjne księdza Jerzego Popiełuszki. Przedstawiamy galerię zdjęć z uroczystości.

Fotografie – Bartłomiej Buda

Boże Ciało 2010

Przedstawiamy galerię zdjęć z uroczystości Bożego Ciała w naszej parafii.

Msza Święta w intencji ofiar katastrofy pod Smoleńskiem

Ojczyzna jest naszą matką ziemską. Polska jest matką szczególną. Niełatwe są jej dzieje, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich stuleci. Jest matką, która wiele przecierpiała i wciąż na nowo cierpi. Dlatego też ma prawo do miłości szczególnej.

Jan Paweł II
W obliczu tragedii jaka dotknęła nasz naród – tragiczna śmierć naszego Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego, jego żony Marii i wielu współtowarzyszy lotu do Katynia, w naszej parafii została odprawiona w dniu 11 kwietnia 2010r o godz. 1130 uroczysta Eucharystia.

Podczas tej Mszy świętej modliliśmy się w intencji Tych, którzy zginęli – naszych przywódców. Wśród Tych, którzy zginęli byli przedstawiciele Rządu, Parlamentu, Senatu, Prezesi ważnych instytucji państwowych, dowódcy wojska, przedstawiciele różnych kościołów, osoby towarzyszące oraz załoga samolotu. Eucharystię sprawowali nasi Duszpasterze: Ks. Proboszcz Janusz Gacek oraz Księża Wikariusze: ks. Józef Pasternak i ks. Adam Jakubiec. Liturgię rozpoczęła młodzieżowa orkiestra dęta przy OSP Pisarzowice. Swój udział w uroczystości zaznaczyli: chór parafialny oraz młodzież oazowa. Dramat, który przeżywaliśmy i nadal przeżywamy jest swoistą „lekcją patriotyzmu” dla wszystkich: starszych i młodych. Dlatego jak to jest tradycją naszej parafii obecne były poczty sztandarowe: Szkoły Podstawowej w Pisarzowicach oraz Gimnazjum w Pisarzowicach, których Patronem jest nasz Wielki Polak Jan Paweł II. Ponadto stawiły się również poczty sztandarowe OSP Pisarzowice i UKS „Sokół”. W uroczystości nie zabrakło obecności Dyrekcji naszych placówek oświatowych, Sołtysa pana Stanisława Peszel z żoną, Radnych naszej miejscowości i przedstawicieli wszystkich organizacji społecznych.

W takich chwilach, chociaż Ta jest nadzwyczajna i nigdy w naszej historii nie mająca wcześniej miejsca, musimy pamiętać, że najważniejsza jest modlitwa. Podczas Mszy świętej ks. Józef wygłosił homilię , w której zwrócił naszą uwagę na wymowę tego dramatu – śmierć przywódców, władz ale też śmierć w miejscu, które już raz zostało naznaczone krwią Polaków, którzy zginęli za wolność naszej umiłowanej Ojczyzny. Katyń – miejsce uświęcone ale okryte tajemnicą, teraz na nowo upomina się o naszą i całego świata modlitewną pamięć. śmierć tragicznie zabitych 10 kwietnia 2010r.miała miejsce w przeddzień święta Miłosierdzia Bożego. W 2005 w Wigilię tego święta żegnaliśmy ukochanego Jana Pawła II, a to właśnie On jest niedoścignionym dla nas wzorem umiłowania Ojczyzny. Podczas Eucharystii przypomnieliśmy sobie Jego właśnie nauki o naszym obowiązku umiłowanie Polskiej Ziemi, Niepodległej Ojczyny. Modlitwą obejmowaliśmy i obejmujemy zabitych oraz Ich Rodziny, które przeżywają dramat podwójnie.

Na zakończenie Mszy świętej Ks. Proboszcz Janusz Gacek podał nam ważne przesłanie: jesteśmy zobowiązani do okazywania szacunku drugiej osobie po czym wspólnie z wiernymi odmówił modlitwę za Ojczyznę. Minutą ciszy uczciliśmy pamięć Tych, którzy zginęli i odśpiewaliśmy ze szczególnym wzruszeniem Boże coś Polskę.

Świąteczny koncert kolęd i pastorałek

W niedzielę 17.01.2010 roku w naszym Kościele parafialnym odbył się świąteczny koncert kolęd i pastorałek. Rozpoczął się on Mszą Świętą o godzinie 17.00 z udziałem Młodzieżowej Orkiestry Dętej OSP Pisarzowice pod dyrekcją Pana Damiana Bogacza.

Organizatorem była działająca w Pisarzowicach fundacja „Krzyż Dziecka”, która zajmuje się pomocom dzieciom ciężko chorym, biednym, niepełnosprawnym i upośledzonym.

Najpierw wystąpiły dzieci ze Szkoły Podstawowej, które pięknie recytowały wierszyki.
Następnie na scenie pojawiły się zespoły:
Magnificat, Dzień Dobry i Grzybowski Band.
Każdy z nich wykonał kilka kolęd lub pastorałek, niektóre z nich były własnego autorstwa członków zespołów. Również publiczność zachwycił śpiew Aleksandry Kasperek, uczennicy naszego Gimnazjum.

Z pewnością koncert podobał się zarówno Pisarzowianom jak i przybyłym gościom.